Sunday, April 5, 2009

salam


salam sayang untuk semua....

bulan mac adalah bulan yang paling memenatkan dari segi kerja n kewangan...biasa la...kena ikat perut sket sbb duit xde..yg ada pun dah kasi org n org xhargai pon...siap kutuk blk lagi tuh...xpelah...moga allah sedarkan tanggungjawab dia dalam urusan membayar hutang n buangkan ego dia tuh....sy rs, sy xpatut call dia sbb bukan sy yang berhutang dgn dia kan?dia la yg patut call sy n mitak maaf ngn sy sbb ni kira 2 kali la xdpt nk tunai janji byr hutang ni...aritu jnji bln 2 n tgguh lagi bln3 tp sampai now bln4 xde dgr khabar berita...diam je...then siap tny napa sy xkntek dia? xke pelek kan?sape yg hutang sape...kalu sy ni jht mcm yg dia kt...nak je sy buat...call kekwn dia n fmly dia bgtau hutang dia ngn sy tp dia tetap jgk xrs berslh n xrs bertggjwb nak byr hutang sy....kalu lah dia tahu sshnya ngn anak2 lagi nk kena tanggung mesti dia paham n dia akan byr tp syg nya dia xphm yg aku ada tggung jwb jg anak n aku perlukan duit....dia xrs bersalah ke?sampai now sy xphm nape dia xde rs bersalah n xde rs yg dia telah menipu sy? pelek kan manusia ni....dia duk tuduh sy sengaja nk sshkan dia tp dia nmpk tak yang dia telah sshkan sy n anak2 sy....nak je sy doakan yg bebukan ngn allah tp bila ingt blk en.rosdi kt, maafkanlah n moga dia mendapat petunjuk allah...trs sy reda dr rs mrh n kecewa tuh....hrpkan pertolongan dr allah je...supaay dia sedar n dpt byr duit sy....xbyr sekaligus pon xpe...byr sket2...at least byr...sy ada jgk duit utk anak2....duit itu hak anak2 sy jd kalu dia xbyr maknanya dia kena tuntut keredhaan dr anak2 sy lah kan? erm...en.rosdi kata nk memaafkan org dgn ikhlas amat ssh tp bila dapat maafkan org dgn ikhlas, hati akan tenang n allah akan bersama dgn kita....rasulullah ulang 3 kali jangan marah, jangan marah, jangan marah apabila seorang sahabat bertanya tntg kemarahan...kan jelas kat situ,....sy kena tahan marah n maafkan dia n berdoa moga dibukakan hatinya untuk membayar hutang sedikit demi sedikit n dikurangkan ego dia itu....

1 comment:

  1. "Sesungguhnya ALLAH bersama orang yang sabar" :)

    ReplyDelete